Nykundsbearbetning, ger nya leads och affärer

Bisfront har lång erfarenhet från att hjälpa konsultföretag med nykundsbearbetning och att hitta nya leads. Genom en kvalificerad arbetsprocess kommer våra kunder i kontakt med företag som är intresserade av deras tjänster. Beroende på hur våra kunder är organiserade internt och vilken bransch man verkar inom anpassas processen för att passa vår kund.

 

Från AX till limpa, nya leads!

Bisfronts tjänsteerbjudande sträcker sig från Ax till limpa i  nykundsbearbetningen. Vi hjälper våra kunder att ta fram intressanta målgrupper utifrån deras behov. Beroende på case tar vi fram intressanta företag och leads som våra kunder vill komma i kontakt med. Det kan t.ex. vara leads som är medelstora industriföretag som behöver ett nytt IT-stöd eller Sveriges största medieköpare som behöver en ny strategisk reklambyrå.  Oftast vill våra kunder komma i kontakt med beslutsfattare som exempelvis VD, Marknadschef eller IT-chef. Vi hjälper från att ta fram möjliga företag och skapa en intressant kommunikation till besöksbokning och det första affärsmötet.

 

Integrerad och kvalificerad samarbetspartner

På Bisfront arbetar vi tillsammans med våra kunder i en nära integrerad arbetsprocess. Våra kunder får alltid en projektansvarig kontaktperson som sköter kommunikationen mellan bolag samt ut mot alla företag i Målgruppen för nykundsbearbetningen. Detta gör att våra kunder kan ställa samma eller till och med högre krav på vår projektansvarig jämfört med en intern resurs.

 

Affärsmöten som leder till nya leads och nya kunder

Tillsammans med våra kunder utarbetar vi en kommunikation till målgruppen som våra projektansvariga omsätter i praktiken. Telefon och mailbearbetning leder till att vi identifierar prospects som är intresserade av våra kunders tjänster. I detta skede bokar vi in ett kvalificerat affärsmöte där våra kunder kommer ut till det aktuella företaget och beslutsfattaren. Möten leder till offerter som leder till nya affärer för våra kunder. 

 

Fördelarna är många

Att låta Bisfront ta hand om delar eller hela nykundsbearbetningen har flera fördelar.

 

1. Våra kunder får möjlighet att träffa fler prospects än om de skulle boka möten själva vilket leder till en högre effektivitet och fler affärer till våra kunder.

2. Vi är specialister på att utforma kommunikation som är anpassad för dessa typer av kontakter vilket leder till att resultatet oftast blir bättre.

3. Bisfront har en databas med demografisk Data om bolag och beslutsfattare som är svår att matcha i Sverige. Vi har komplex affärsinformation om de flesta bolag i Norden och demografisk data om kontaktpersoner som t.ex. mobilnummer, mailadress till ägare och beslutsfattare.

4. Bisfronts affärsmodell är flexibel och anpassas efter kunder vilket resulterar i en hög ROI för våra kunder.

5. Bisfronts affärsområden är indelade efter branscher vilket gör att vi har specifik branschkunskap som är avgörande för att vara framgångsrik.

 

Jag vill veta mer!

Kontakta oss på Bisfront idag för att få en anpassad presentation hur vi kan hjälpa er och hur vi hjälpt andra företag med dessa frågor.

  

Namn *
Företag
Telefon
E-post *
Meddelande


Några nöjda kunder / se fler kunder...