test Länknamn

Mässor

Många företag lägger idag ner enorma summor på att delta i mässor. Tyvärr glömmer nästan lika många varför man egentligen är där. Det handlar ju inte bara om att synas, då fungerar en reklamaffisch nästan lika bra. Det handlar ju om att man vill skapa kontakter, ta dessa vidare och utöka sin försäljning.

Meeting3Med en väldrillad säljstyrka kan mässan vara en oerhört bra plattform. Att i en eller flera dagar vara fullt synlig och tillgänglig på en plats där alla närvarande i grunden är rätt intresserade av vad som händer på just din marknad och vilka nya idéer och innovationer som kommit innebär en fantastisk möjlighet att både synas och skapa nya kontakter eller stärka gamla band.

Problemet är dock att de flesta företag idag inte nyttjar möjligheterna till sin fulla potential. Nog ställer man sig på mässan och är där. Men allt som oftast står de egna säljarna och pratar med varandra i större utsträckning än vad man talar med potentiella kunder.

När mässan väl är över är företag sällan speciellt bra på att följa upp de kontakter man har skaffat, vilket förtar hela poängen med er närvaro. För om ni bara vill synas, finns det helt klart billigare sätt att synas på en bredare marknad. En mässa kostar vanligtvis från några hundratusen kronor upp till flera miljoner att närvara vid, då är det viktigt att du gör allt för att du skall kunna räkna hem investeringen.

Vi på Bisfront har en god vana av ta över uppföljningen från våra kunder och hjälpa dem med att påbörja säljprocessen. Detta borgar inte bara för att uppföljningen faktiskt sker utan tillser också att dina anställda inte behöver ta av sin arbetstid för att utföra detta extraarbete. 

På detta sätt kan vi hjälpa dig att inte bara tillse att du upprätthåller ditt varumärke genom att ni som utlovat återkopplar och visar engagemang utan vi effektiviserar och kan till och med bespara dig kostnader som annars kommer genom intäktsförluster då din personal inte hinner med sitt vanliga arbete.

Varför Bisfront?

Lång erfarenhet av denna typ av uppdrag.

Specialiserade konsulter som ökar effektivitet.

Kostnadseffektivt då du undviker intäktsförluster p.g.a att din personal måste fokusera på uppföljningarna.

En tydlig process som tillser att ni får rätt information infört i era säljstödssystem.

Vill du veta mer?

Kontakta våra affärskonsulter så berättar de mer och kan hjälpa dig att lyckas med dina framtida mässor.
Klicka här för deras direktnummer.